2 juli

Denna vecka har varit ganska tråkig, jag har varit sjuk men ändå jobbat, ganska svettigt! 25-30 grader varmt ute och destå varmare i lagårn plus feber..Ingen bra kombination! Leon har iaf fått bada massa i veckan, har också velat men tänkte det är nog inte så bra när man är sjuk. Badar i helgen istället tänkte jag men nej, i går kom regnat..igen! Suck! Ska tydligen vara dåligt väder hela juli enligt smhi. Så det blir väl inte mkt till bad i år heller=(
Bara för Leon=)

Ja det är verkligen skönt att han gillar att bada så mkt som han gör. Det är ju smidigt när man är sjuk och inte orkar gå massa långa promenader utan kan stå och kasta pinnar i vattnet=)
Sen har jag börjat kasta ut lite leksaker i skogen utanför huset så han får springa och leta upp dom, också väldigt smidigt sätt att aktivera honom när jag varit sjuk=) Inkallningarna när vi går i skogen funkar mkt bättre nu, och han kommer in och sätter sig och får godis, nu har han t o m börjat "gilla" att bli kopplad. Inte kul att gå i koppel tycker han fortfarande men han sitter och väntar tills jag knäppt i spännet=) Duktig vovve!

Igår va jag och Annica hos mamma och red, Leon satt vid äppelträdet och njöt medans vi red en liten sväng, sen stod vi och pratade en liten stund innan Annica åkte och då fick Leon nog, han tyckte jag va för långsam att hämta honom, så nu har jag hört honom yla=P 

Sen släppte jag honom lös och pappa skrattade åt honom när han sprang runt som en galning och snurrade runt runt och väntade på en leksak eller pinne. Vi släppte ut Puma och Bonnie så han fick leka lite. Bonnie och han älskar att springa lika mkt, och så dom springer! Överallt och ingenstans, dom är ungefär som fågeln i kalle anka på julen..=) Bonnie är snäppet smidigare och snabbare i vändningarna men det är så härligt att se dom. Dom springer och "ler" hela tiden!  

Nu har jag och Leon varit ute på morgon promenad och nu väntar vi bara på att John ska vakna så dagen kan börja=)


Kommentarer
Postat av: Isabelle

haha jag kan förstå din pappa. Leon ser verkligen rolig runt när han snurrar runt. Undra varför han gör så :). Skönt för han att han får bada och vad duktig han har blivit som kommer vid inkallning. Kramar till er båda.

2011-07-04 @ 12:57:01
URL: http://lostinshanghai.se
Postat av: Kerstin

Som du förstår så tycker jag att det är jättekul att läsa om Leon och att han trivs så bra.

2011-07-04 @ 14:30:40
Postat av: Monika

Haha ja han ser ut som en..ja jag vet inte vad!!=) Men söt är han iaf! Mkt bad är det nästan varje dag. Ja nu börjar det sitta men inte helt hundra än, men snart så hoppas jag=) Va roligt Kerstin att du gillar det vi skriver=)

2011-07-04 @ 19:21:23
URL: http://leonlabrador.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0