22 oktober

Usch vad jag har varit dålig på det här med bloggandet nu det sista! Får skärpa mig! Leon har det bra iaf men det tar mkt tid med en valp så man hinner inte sitta vid datorn allt för länge men ska göra ett försök nu=)

Leon ligger ute i sin lina och lillan ligger och tuggar på ett ben i Leons gamla säng som hon fick ärva..Eller ja, tagit över så jag fick köpa en ny till Leon=) Fast hans nya är mkt gosigare så hon kan gott ha den andra tycker han=P Hon förvarar alla leksaker i den gamla sängen..ALLA menar jag verkligen då! Så fruktansvärt sniken är hon så Leon får ta leksakerna när hon inte ser om han vill ha en=P Fast hon ligger ju i bur på natten så då kan han leka bäst han vill=)

Ja en liten jämförelse jag gjort det sista nu sen lillan kom hit:

Leon: han är stor och svart, vacker och ståtlig, rör sig smidig och fort (!), väldigt försiktig vad gäller nya saker, hatar saker som skramlar och väldigt vänlig

Flinga: Hon är liten, vit med brunsvarta fläckar, skäggig nästan på gränsen till ful..men iaf fulsöt=) klumpig och allmänt knasig, älskar att bita i allt som hon får tag på, och ju mer det låter desto bättre!

Men på något sätt så har dom väldigt kul ihop, dom kompletterar väl varandra på något sätt. Leon blir lite modigare när hon är med och hon försöker härma honom i allt han gör när vi är ute och går.

Leon blev väldigt nöjd när vi tog bort grinden vi hade ut till hallen i början när Flinga kom hit. Han HATADE den! Flinga bet i den..(?!). Varje gång han skulle förbi den så tog han sats från mitten på vardagsrumsgolvet och sprang allt vad han hade förbi den. Vet inte riktigt hur han tänkte där..För det var ju mer än en gång som han sprang emot grinden så den skramlade istället för att bara gå lugnt förbi utan risk att stöta emot den..Ja ja man skulle vilja se in i deras hjärnor ibland och se hur de tänker och uppfattar saker..

Lite bilder med då=)






Leons nya Biabädd=)



Leon fin på mattes födelsedag!
Han tyckte däremot inte det va jättekul med fotografering men med en pipleksak i fickan så fick jag till en hyffsad bild där han inte ser helt uttråkad ut=P Hade inget fint snöre att göra en fin rosett av så han fick låna en rosett av min häst=P Man tager vad man haver=)



Efter fotograferingen så slängde jag pipen till honom som belöning för att han stod ut i några minuter..Han tog den gladeligen och försvann..Ropade på honom efter en minut eller så och han kom tillbaka såhär..Får väl vara glad över att han inte badade iaf=P Den värsta sanden gick ju att borsta av iaf..=)

Nehe nu ska vi ta och äta lite mat och sen får det väl bli en liten promenad igen!

Kommentarer
Postat av: Kerstin Öhman

Så söta de är, så hon bestämmer lite där ser man. Men man ser att de har bra och trivs ihop och det är huvudsaken.

2011-10-23 @ 11:14:13
Postat av: Isabelle

Hihi.. Bus-Leon. Han gjorde inte som i reklamen? Gick in och ruskade på sig?



Vilket fint födelsdagskort. TACK :)



Vad fint att de kompletterar varandra.

2011-10-23 @ 12:44:29
URL: http://lostinshanghai.se
Postat av: Monika

Nej jag hann stoppa honom och ruska av sanden på trappen innan han gick in=)



Ja jag fick ju till ett bra kort till slut=)

2011-10-24 @ 16:55:25
URL: http://leonlabrador.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0