20 mars

I fredags va Leon med på sin första ridtur, det gick över förväntan=) Han har haft så mkt energi det sista så tänkte han skulle få springa av sig lite=)

Började med att ha honom bredvid mig och hästen i koppel, han tyckte det va lite läskigt först men när vi väl hade kommit igång så gick det bra.

Bäst gick det när jag kunde skritta på ordentligt med hästen så han travade bredvid så han inte ville stanna och lukta överallt. Jag tror han tyckte det va rätt kul efter en stund när han fattat att han fick ju faktiskt springa!

Innan vi vände så kunde vi öka farten och Leon och jag (och hästen=P) galopperade sida vid sida.
Han såg så j-vla glad ut när han fick sträcka ut=)

Sedan vände vi och jag hoppade av och kopplade lös honom så han skulle få springa lös en bit, hade satt på  honom gps-halsbandet ifall det skulle hända något så han stack eller så. Men det behövdes inte för han va så duktig!

Får helt enkelt bli fler ridturer med honom framöver..På kvällen trodde jag han skulle vara helt slut men han lekte med lillan som aldrig förr=P Fast sen när han väl la sig i sin säng så somnade han som en stock!

Usch hittade även en fästing på honom på kvällen, äckliga djur, hade ju hoppats på en riktig vinter så de hade dött men icke..Får väl skaffa fästinghalsband tidigt i år.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Det är så härligt att läsa om Leon, han ser ut att trivas hos er.

2012-03-29 @ 16:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0